treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
rysunek; Głowa starego mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego, prostokątnego papieru o proporcjach zbliżonych do kwadratu przedstawia szkic głowy starca ujętej z lewego profilu. Mężczyzna z długim, obwisłym nosem; zaciśniętymi wargami, ze szczeliną w kąciku ust; łysiną nad czołem i bujnymi lokami z tyłu głowy; krótkowzrocznie marszczy oczy pod nawisłymi brwiami. Prawdopodobnie jest to szkic przygotowawczy do postaci urzędnika z mieczem na ramieniu stojącego u stóp tronu Fryderyka Barbarossy na fresku Inwestytura biskupa Würzburga Harolda, czyli nadanie mu w lenno księstwa Frankonii przez cesarza Fryderyka Barbarossę na sejmie Rzeszy w Würzburgu w 1168 roku zdobiącym Salę Cesarską rezydencji biskupiej w Würzburgu.

Głowa starego mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talar - Ujęcie rewersu. Na rewersie monety pod koroną na tle skrzyżowanego pastorału i miecza barokowa czteropolowa tarcza herbowa trzymana przez dwa lwy z małą ukoronowaną tarczą w centrum, powyżej napis i znaki mincerskie. Na rancie motyw wieńca laurowego.

Talar

Franciszek Hermann Prange, czynny 1762-1790

1771

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawia studium głowy męskiej o zaczesanych do tyłu, ciemnych włosach i krótkim, gęstym zaroście w typie

Głowa mężczyzny, widziana od dołu

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego ukazuje studium głowy ciemnowłosego mężczyzny w średnim wieku zwróconej z profilu w lewo. Włosy nad czołem i za skroniami ufryzowane ma w fałdę loków, pozostałe opadają z tyłu na wysoko wyłożony, szeroki kołnierz o płaskich, spiczastych końcach. Dość pulchną twarz zdobi broda w stylu

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek wypełnia kartę niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego o proporcjach zbliżonych do kwadratu. Brzegi karty prawdopodobnie zostały obcięte. Praca przedstawia studium zwróconej w prawo głowy mężczyzny. Ufryzowane loki opadają z tyłu na szeroką białą kryzę. Ostre, nieregularne rysy, nieco krzywy nos, duże, nierównomiernie osadzone w oczodołach oczy oraz krótki, hiszpański zarost cechują twarz młodego, przystojnego mężczyzny. Spojrzenie kieruje lekko ku górze. Rysunek odpowiada głowie postaci Fryderyka Barbarossy namalowanej na fresku Zaślubiny cesarza Fryderyka I Barbarossy z Beatrycze Burgundzką, zdobiącym Kaisersaal w rezydencji biskupiej w Würzburgu. Rysunek wykonany mocnymi równoległymi i krzyżującymi się kreskami modelującymi formę. Konturowanie zastosowano tylko do zewnętrznego obrysu twarzy i nosa oraz fałd kołnierza.

Głowa Barbarossy

głowa męska

Greiffenclau zu Vollrads, Carl Philipp von

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 8 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd